logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۸۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان سلطانیه:

روستای گوزلدره تبدیل به شهر شد

روستای-گوزلدره-تبدیل-به-شهر-شد-
فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: روستای گوزلدره مرکز بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه با پیشنهاد استانداری زنجان و تأیید وزیر کشور به شهر تبدیل شد.

محمدرضا براتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: روستای گوزلدره مرکز بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه با پیشنهاد استانداری زنجان و تأیید وزیر کشور به شهر تبدیل شد، در ابتدا روستای گوزلدره نیاز به مقدماتی داشت که توسط کارشناسان فرمانداری، بخشداری، دهیار و شورای روستا فراهم شد.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: وزارت کشور اطلاعاتی از ما خواسته بودند که تمامی آن‌ها را تهیه کرده و از آخرین آمار برنامه و بودجه استان زنجان، آمار جمعیتی گوزلدره را به صورت مکتوب استعلام کردیم.

 فرماندار شهرستان سلطانیه ادامه داد: احداث سایت کارگاهی در منطقه گوزلدره پیش‌بینی شده و در حال حاضر کارخانه‌های فعال برای اشتغال‌زایی فراهم است. همه این موضوعات پیگیری شد و آمار به روز روستای گوزلدره را به صورت یک کتابچه آماده کرده و برای اداره تقسیمات کشوری استانداری ارسال کردیم.

 وی تصریح کرد: در نهایت با امضای استاندار استان زنجان برای وزارت کشور ارسال شد، که این مورد را هم از تهران پیگیر بودیم و کارشناس مربوطه از سه روستا گوزلدره، خیرآباد و ویر بازدید میدانی کرده و تایید نهایی شد. ساز و کار نامه نگاری آن را انجام داده و در هفته گذشته توسط هیأت دولت تأیید شده و ابلاغ وزیر کشور برای استان زنجان ارسال شد.

براتی ابراز کرد: اولویت اول با مراکز بخش‌ها بود که به شهر تبدیل شوند که نمونه آن را در گیلوان داشتیم و سپس گوزلدره و بعد از این مراکز نوبت سایر روستاهای پرجمعیت است، روستای ویر و خیرآباد نیز مستعد شهر شدن هستند و ظرفیت اشتغال‌پذیری بسیار بالایی دارند که امیدواریم آن‌را هم وزارت کشور تایید کرده تا به شهر تبدیل شوند.

وی بیان کرد: رشته بری گوزلدره بسیار معروف بوده و سطح استقبال مردم از این غذای خوشمزه بسیار زیاد است. گوزلدره ورزشکاران و افتخارآفرینان بسیاری را در خود جای داده است.   

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴